La Chartre - Reisverslag uit La Châtre, Frankrijk van Corrie - WaarBenJij.nu La Chartre - Reisverslag uit La Châtre, Frankrijk van Corrie - WaarBenJij.nu

La Chartre

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie

21 April 2014 | Frankrijk, La Châtre

Vandaag 103 km gedaan en dat had een oorzaak nl we zochten een b&b van een Nederlander maar die was vol. Hij verwees ons naar het dorp tegenover de kerk was een heer die kamers had. En ja hoor hij had een kamer! Het was wel wat rommelig en oud Marja we hadden een plekje, Jan wilde gaan douchen maar geen water dus hij ging de oude baas roepen maar die was in de tuin met zijn frees bezig en hoorde niks. Jan daar naar toen en hij ging met een hoop gemopper mee kijken. Hij draaide aan de kraan en hield de knop in zijn hand. Hij ging zoeken hoe het kwam, maar wij inpakken en wegwezen. Maar we hadden al 91 km gedaan en naar Moussy gebeld en een kamer gereserveerd bij een hotel 10 km verder na een flinke klim waren we daar maar nergens een hotel. Gevraagd bij een man die in de tuin bezig was, maar die zei er is geen hotel hier. Maar wij hadden gereserveerd maar waar? De man dat nummer gebeld bleek dat een fout in het boekje te zijn. Nou bedankt maar geen plek voor ons. Mevrouw kwam er bij en die wist nog een giet in de buurt en gelukkig daar konden we terecht er stond een heel ontvangst comité te wachten. Toen nog eten? De boer heeft voor ons ergens een tafel gereserveerd in een afgelegen restaurant en daar hebben we super lekker en heel lux gegeten al met al een geslaagde dag.
Volgende dag eerste paasdagen niets van gemerkt alleen 's,morgens steen koud! We hadden een makkie 80 km langs canal de Nivernays gefietst en om 11.00 uur in Nevers en daar na door naar de Loire en over het aquaduct naar de overkant. Richting Saincoins waar we bleven slapen in hotel Du Commerch. Vandaag zijn we naar La Chartre gefietst over glooiende wegen, en het regende af en toe een beetje. De natuur is prachtig en wij genieten daar met volle teugen van we hebben nu een riante kamer in hotel Notre Dame en nu nemen we een biertje. Proost!

• 21 April 2014 - 22:46

Sjaan Van Dongen:

Hoi Corrie en Jan.
    Allereerst proost voor dat welverdiende pilsje, wat een belevenis om een slaapplekje te bemachtigen. Gelukkig toch een goed plekje gevonden en ging het daarna weer van een leien dakje. Bewondering voor jullie hoor.