Rocamadour - Reisverslag uit Rocamadour, Frankrijk van Corrie - WaarBenJij.nu Rocamadour - Reisverslag uit Rocamadour, Frankrijk van Corrie - WaarBenJij.nu

Rocamadour

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie

25 April 2014 | Frankrijk, Rocamadour

Zo de was hangt te drogen en Jan heeft zijn dutje uit dus nu een verslagje. We zijn via een zware route aangekomen in St. Leonard de Montrond waar we een mooie chambre d'Hote hadden bij een oude mevrouw we hebben gegeten in een klein restaurantje dat voor de eerste dag open was de jonge dame was helemaal alleen en ze moest steeds te trap op en af rennen om te koken en te bedienen. Ze had nog een fles wijn want de grossier was nog niet geweest zei ze. En die fles was heel lekker. Na het ontbijt vertrokken we richting Uzerche het was een fluitje van een cent en we gingen door naar Donzenac nou dat hebben we geweten ZWAAR!! Heel veel klimmen en flinke regenbuien onderweg hebben we verscheidene hotels gebeld maar niemand reageerde. Toen gebeld naar mevr. Gaillard en een chambre geregeld. Haar man Pascal zou ons ophalen in Donzenac en ja hoor daar kwam hij aan in zijn Renaultje ik kon met fiets en al er in en Jan moest wachten voor de 2e rit ik vond het best spannend maar het kwam allemaal goed. Toen nog eten hij bracht ons om 8 uur naar een prima restaurant en we zouden bellen als we klaar waren met eten. En wat bleek hij nam niet op, wehadden het nummer van zijn vrouw en die was werken. Na tig keer te hebben gebeld besloten wij dan toch maar te van lopen in de stromende regen. We waren nog maar net aan het lopen toen Pascal belde dat hij ons kwam halen hadden wij even mazzel! Daarna heerlijk geslapen en vanmorgen ging het weer goed en nu zijn we in Rocamadour en hebben we behalve een paar klimmetjes een makkie gehad. We hebben nu zo'n 1200 km op de teller.

• 25 April 2014 - 19:27

Jan De Hoon:

Corrie/jan
    Wij volgen jullie en vinden het knap zoals jullie vorderen. Hoe houdt je enkel het corrie?
    Geniet er van en niet te veel km per dag
    Succes
    Mieke en jan de hoon

• 25 April 2014 - 19:39

Jos En Ans:

Het is echt bikkelen voor jullie!Maar je hebt er al heel wat km op zitten.Ga zo door.
    Na een zomersedag vandaag hebben we hier op het moment een flinke onweersbui.
    Hopen maar dat het morgen over is met koningsdag.Succes verder!Groetjes Jos en Ans

• 25 April 2014 - 21:53

Annemiek En Stephan:

Hallo fietsers,

wat een avonturen! Klinkt echt op z'n Frans. Veel plezier nog!

groetjes

Annemiek en Stephan

• 25 April 2014 - 21:54

Raf En Sam:

Hallo opa en oma,

fiets maar lekker door! Niet de weg kwijtraken hoor.

kus,

Raf en Sam

• 27 April 2014 - 12:52

Ajaan Retoer:

Bonzjoer Jan en Corrie,

Gullie zèd naw halluf weg. Tijd vur 'n fisje zo'k zegge. Wij hebbe gistere gefist op de verjoardag van onze keuning. Vat 'r nog mar inne zi Alex want 't kan zo de lèste zin. En dur hèt-ie gelijk in want ik ben op di moment gruwelijk krèmmig. Heb op platten buik sèstig vierkante mèter podiumdelen onder 'n aander podium vandoan moete hoale. Bruurke Jan stond 'r bij en keek er noa! En ikke mar tijgere. Dès nog es 'n sport. Mar vur jullie moet ok 't ergste nog komme. Nie zozeer die Pyreneeënweeg zien op te rijen mar die bèrre van 'w zien af te houe. En die loapen 'r doar nog zat rond! 'n Par joar geleje heb ik 'r in de buurt van Lourdes nog twee bekant kapot gereje. Nie mi munne fiets netuurlijk mar mi munnen auto. Volgens ons vrouw waren 't poaters maar dè geleuf ik nie want ze ware bèrre voets. En poaters hebbe mistal ne koale kop. En deez zate goewd in 't hoar. Afijn, gullie bènt gewarschouwd. Zie vurloapig uurst mar es in Po te komme. As 't zo wijd is heur ik 't wel. Houdoe!

Ajaan.

• 28 April 2014 - 09:42

Jeanne En Theo:

Hoi Fietsers,

Wat geweldig, wij begrijpen het helemaal, lekker fietsen en genieten van al het moois.
    Goede reis en tot volgende keer.
    Jeanne en Theo