Cahors - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van Corrie - WaarBenJij.nu Cahors - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van Corrie - WaarBenJij.nu

Cahors

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie

26 April 2014 | Frankrijk, Cahors

Hallo ben ik weer. We zijn nu in Cahors en hebben vandaag 70km gedaan. Toen we vanmorgen vertrokken was het donker en dreigde het te gaan regenen en na een poosje deed het dat ook en dat heeft de hele dag stand gehouden. Tot aan Labastide de Murat hebben we geklommen om uit het dal van de Dordogne te komen. Daarna ging het bijna van zelf we hebben een afdaling gedaan van 22 km. Jammer van de regen maar het was toch prachtig de omgeving hier is erg mooi met veel hoge rotsen. Onze tocht is niet alleen sportief maar ook culinair de moeite waard! Gisteren hebben we heerlijk foie grass gegeten en confit de canard en dat met een lekker wijntje erbij is er niks mis mee. Slapen doen we hier ook goed, dus het gaat allemaal naar wens groetjes Jan en Corrie.

• 11 Mei 2014 - 23:36

Ajaan Retoer:

Bonzjoer mes amis,

As ik an Cahors denk dan heur 'k aalt die verrekte krikkels. Wa kanne die toch 'n kaboal moake. 's Naachts doe de gin oog dicht, en ovverdag wor d'er gek van. Ik snap nie dè gullie nie wa mèr binnendur bent gereje en nie links of rechts neffe Cahors bent getuft. D'r zin platse zat in de buurt wor't veul bètter toeve is dan in Cahors. Bijvurbild Montelimar of Bordeaux. Jè, 't is iets wijer um mar dè makt op zich nie zo veul uit. Gullie het toch tijd zat en thuis ok ampert wa te doen. Hadde vur de femilie te man nog 'n tablet noga mee kunnen brenge, of 'n góei fles wijn en nie van die rommel uit Cahors. Want rèkent 'r op dè de femilie krities zal uitkieke noa wa gullie strakke uit te dèle het. Nie dè ge d'r schrik van hoeft te hebbe want sommige wete amper wa wijn is, loat stoan dè ze 't verschil pruve tussen ne goeie of ne kwoaie. D'r zin 'r bij die zelfs 't verschil nie zien tusse ne witte of ne rooie. En dè ziede toch duidelijk an de kleur. Moete netuurlijk wèl 'wen bril opzette goochemert! Neie, Cahors lijkt 'n bietje op ons Staphorst. Ge kaant 'r komme, mar ge bènt 'r nie welkom. Dorrum doe-d-er bitter an 'n umtrekkende beweging te moake en 't volluk doar mi reust te loate. Kriede ok gin ruzie mi zwoar beboarde mannen of laanggerokte wijve. Geloofd zij Jezus Christus!

Ajaan.