Castera Verduzan - Reisverslag uit Castéra-Verduzan, Frankrijk van Corrie - WaarBenJij.nu Castera Verduzan - Reisverslag uit Castéra-Verduzan, Frankrijk van Corrie - WaarBenJij.nu

Castera Verduzan

Blijf op de hoogte en volg Corrie

28 April 2014 | Frankrijk, Castéra-Verduzan

Zo, we hebben er weer twee dagen opzitten. Gisteren zijn we door de regen van Cahors naar Moissac gefietst een makkelijke tocht alleen zeik nat! We zijn in hetzelfde hotel geweest als vorige keer. We hadden panne onderweg mijn bidonhouder is afgebroken en kan niet meer gemaakt worden, dus nu moet Jan ook nog mijn voorraad water dragen en nu is hij dus de "Waterdrager" .
Vandaag zijn we weer met regen begonnen maar na een uurtje was het toch droog, en fietsten we lekker over een fietspad tussen de Tarn en een kanaal makkelijk! Tot aan Auvilar daar moesten we uit het dal van de Tarn en kwamen we in het dal van de Garonne. Na de middag hebben we veel geklommen en toen kwamen er ook nog grote buien. Het lijkt wel Bedevaart!! Maar na af en toe schuilen en weer te zijn droog gewaaid zitten we nu lekker binnen. We hebben onze korte broeken nog niet hoeven aan doen, en volgens Meteo morgen ook nog niet.

• 28 April 2014 - 19:59

Jos En Ans:

Het is inderdaad net een bedevaart.Jullie moeten veel boete doen met al die regen.
    Ik hoop dat jullie goede regenpakken hebben!Morgen er weer tegenaan!Succes!

• 28 April 2014 - 22:33

Toos Heskes.:

• 29 April 2014 - 08:17

Sjaan Van Dongen:

Hey Corrie en Jan.
    Weer een mooi stukje geschreven om ons op de hoogte te houden wat wij erg leuk vinden.
    Jammer van de vele regen maar gelukkig genieten jullie toch enorm van de omgeving, het eten en de wijntjes.

• 29 April 2014 - 10:43

Riek En Harrie:

Jullie treffen het niet met het weer. Hier regent het bijna niet af en toe een half tot een milimetertje. Maar daar stuur ik jullie geen berichtje voor. Vandaag op deze dag zijn jullie 43 jaar getrouwd en dat is een felicitatie waard, dus bij deze. Het zou natuurlijk leuk zijn als dat met een zonnetje omlijst zou worden. Maar daar kan ik niets voor regelen. Het ga je goed oop jullie verdere tocht. Groeten Riek en Harrie.

• 30 April 2014 - 00:40

Ajaan Retoer:

Bonzjoer Jan en Corrie,

Uurstens proficiat mi ulliën 43-ste trouwdag. Zo'k noit an gedaacht hebbe as nie 'n aander der ovver begonne waar. 't Is ok nie 't goei moment um hier laang bij stil te stoan gezien de ontberinge die gullie hèt te durstoan. Règen, wind, honger en dorst. 'n Ware bedevaart ja, dè eest. Ha mar noa Kevelaar gegoan, dè waar veul dichterbij en 't weer is 'r ok better. Hadde dan honger gehad dan waar 't nie zo'n errigheid gewist um wa te komme brengen. Nee, ik zo nie den allingen dag kunne lève op wa gras en unne kanarie zoas gullie dè in Cahors noa binne moest zien te werke. Mar goewd, gullie zult zeker in den himmel komme noa zo'n zwoar bedevaartsreis. As ge op 'we weg ok nog meepesant Lourdes efkes aandoet dan hedde zeker de steun van ons Lief Vrouwke der nog bij. Vur min hoalt dè allemoal nie mit uit en as ik oit es goa himmelen dan zie'k wel wor ik terècht kom. Naw, vur 't moment veul sterkte mi 't vortzette van ullie reis want ge bènt 'r nog laaaang nie.
    En de hartelijke groeten van,
    Ajaan.
    PS. Ik hè hier nog unne losse bidonhouwer liggen, mar ja, dur hedde doar netuurlijk nie veul an.

• 30 April 2014 - 11:43

Piet Snepvangers:

30-04-2014 Hoi Corrie en Jan

Gisteren 29-04-2014 de hele dag aan jullie gedacht vanavond even feliciteren met jullie 43 jarige huwelijke maar het was er niet meer van gekomen we hadden bezoek en dan weet je het wel nog van harte gefeliciteerd en ik hoop nu wel eens voor jullie een paar zonnige dagen jullie zijn wel bikkels vindt ik zowat elke dag regen maar het is niet anders hier is alles goed en droog wel wat minder weer maar het is een kniesoor die gaat klagen fietst ze. groetjes Piet Riek